Υποστήριξη
General

Είναι απαραίτητο η επιχείρησή μου να έχει παρουσία στα social media;

Tο Facebook σήμερα έχει 800 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως. Στην Ελλάδα, αριθμεί πάνω από 1.5 εκατομμύριο ενεργούς χρήστες ενώ το YouTube ακολουθεί με 340.000 και το Twitter με περίπου 85.000, σύμφωνα με έρευνα της εταιρίας Innews. Όλοι γνωρίζουν το Facebook. Αρκετές μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις έχουν κάνει το πρώτο βήμα δημιουργώντας μια επαγγελματική σελίδα σε αυτό, εξακολουθούν όμως να διατηρούν τις επιφυλάξεις τους για την δυνατότητά του να προσεγγίζει περισσότερους υποψήφιους πελάτες, να χτίζει εμπιστοσύνη και να αυξάνει τις πωλήσεις τους.

Ένα συχνό ερώτημα που τίθεται από τους ιδιοκτήτες μιας επιχείρησης, αφορά στο αν θα πρέπει η επιχείρησή τους να αποκτήσει παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πολλοί από αυτούς είναι αρκετά διστακτικοί και αμφιβάλλουν για το αν αυτή η ενέργεια ταιριάζει στο προφίλ της εταιρείας τους.

Η αμφιβολία αυτή προκύπτει, επειδή δεν γνωρίζουν ξεκάθαρα τον σκοπό για τον οποίο θα πρέπει να ξεκινήσουν να έχουν και να βελτιώσουν την παρουσία τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επειδή δεν γνωρίζουν ποιο άτομο από το προσωπικό θα τα διαχειρίζεται, πως θα πρέπει να αξιοποιήσουν τα εργαλεία αυτά για να πετύχουν μεγαλύτερες αποδόσεις στις ενέργειες marketing και πόσος χρόνος απαιτείται καθημερινά για την ενασχόλησή τους με αυτά.

Η απάντηση που δίνεται από τους ειδικούς συμβούλους σε θέματα marketing και διαφήμισης είναι ότι ασφαλώς και θα πρέπει κάθε εταιρεία να έχει παρουσία στα κοινωνικά μέσα. Η αναγκαιότητα μιας επιχείρησης να διατηρεί και να βελτιώνει την παρουσία της στα social media είναι τόσο σημαντική όσο η αναγκαιότητα για την ύπαρξη μιας αποτελεσματικής ιστοσελίδας. Ωστόσο η επιλογή του κάθε μέσου που θα επιλέξει να χρησιμοποιήσει εξαρτάται από τα διαφορετικά target groups τα οποία στοχεύει να προσεγγίσει και στα οποία ενδιαφέρεται να πουλήσει.

Η ανάπτυξη μιας αποτελεσματικής στρατηγικής marketing με την εφαρμογή των social media, δεν περιλαμβάνει απλώς την δημιουργία ενός λογαριασμού στο Facebook, στο Twitter και στο YouTube και την κοινοποίηση σε τακτά χρονικά διαστήματα περιεχομένου σχετικά με τις δραστηριότητες, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της επιχείρησης. Είναι επιτακτική ανάγκη για τον επιχειρηματία να κατανοήσει ότι ο χρόνος που ασχολείται κανείς με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ποιοτικός χρόνος μόνο όταν έχει συγκεκριμένους στόχους που επιδιώκει να πετύχει. Καταστρώνοντας μια συγκεκριμένη και στοχευμένη στρατηγική marketing και ακολουθώντας τη πιστά, τότε και μόνο τότε θα δει να ευδοκιμούν οι καρποί από την ενασχόλησή του αυτή. Η βασική προϋπόθεση είναι να γνωρίζει τι ακριβώς πρέπει να κάνει και σύντομα θα παρατηρήσει να αυξάνονται τα άτομα, τα οποία είτε έχουν κάνει like στην σελίδα της επιχείρησής του στο Facebook, είτε ακολουθούν το προφίλ της στο Twitter και στο YouTube.

Η τάση που επικρατεί σήμερα προστάζει την συμμετοχή όλο και περισσότερων επιχειρήσεων στον χώρο των social media. Ο κάθε επιχειρηματίας πρέπει να αντιληφθεί την αξία και τις δυνατότητες των εργαλείων αυτών. Στην Ελλάδα τα άτομα που τα χρησιμοποιούν αυξάνονται με σημαντικούς ρυθμούς. Οι δε δαπάνες σε διαφήμιση αυξάνονται και αυτές με την σειρά τους δεδομένης της δυνατότητας μιας πιο στοχευμένης προσέγγισης στα target groups που επιδιώκει η επιχείρηση. Θα λέγαμε ότι τα social media αποτελούν συγκεκριμένες πύλες όπου εισέρχεται κόσμος -ο κόσμος που στοχεύει ο επιχειρηματίας να προσεγγίσει- ο οποίος μαθαίνει περισσότερες πληροφορίες για την επιχείρησή του, αυξάνει το ενδιαφέρον του για αυτή και δρομολογείται μέσω αυτών στην ιστοσελίδα της.

Ο επιχειρηματίας ο οποίος θα αποφασίσει να επενδύσει για να μάθει περισσότερα για το social media marketing, θα πετύχει μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα της εταιρείας του, περισσότερες πωλήσεις, θα βρει αποτελεσματικούς τρόπους σύνδεσης με το υφιστάμενο πελατολόγιό του και καινούργιους τρόπους για να προωθήσει τις προσφορές του όχι μόνο στο υφιστάμενο, αλλά και σε δυνητικό πελατολόγιο.

Τα λογότυπα Internet Promotions και IP.GR είναι κατοχυρωμένα εμπορικά σήματα της IP.GR  |  IP.GR web hosting and domain registration services in Greece