Μπορώ να λάβω email, αλλά δε μπορώ να στείλω. Τι μπορεί να φταίει?
Υπάρχουν πολλές και διαδεδομένες εφαρμογές που μπορείτε πλέον να χρησιμοποιήσετε για τη διαχείριση της αλληλογραφίας σας, όπως για παράδειγμα το Outlook, το Thunderbird, το Mac Mail, το Windows Live κ.ά. Σε περίπτωση που μπορείτε να λάβετε μηνύματα, αλλά δεν μπορείτε να στείλετε, θα χρειαστεί πρώτα από όλα να ελέγξετε τις ρυθμίσεις της εξερχόμενης αλληλογραφίας στην εφαρμογή που χρησιμοποιείτε.
Ρυθμίσεις για SMTP σύνδεση
Οι ρυθμίσεις αλληλογραφίας για την αποστολή μηνυμάτων (SMTP), διαφοροποιούνται ανάλογα με τη χρήση ή όχι ασφαλούς (SSL) σύνδεσης για την αποστολή. Μπορείτε να στείλετε μηνύματα και με χρήση SSL και χωρίς SSL. Σε κάθε περίπτωση βεβαιωθείτε ότι οι ρυθμίσεις σας συμφωνούν με τις παρακάτω. Στη θέση του domain example.com θα χρησιμοποιήσετε το δικό σας domain.
Σύνδεση χωρίς χρήση SSL
- Διακομιστής εισερχόμενης αλληλογραφίας: mail.example.com
- Διακομιστής εξερχόμενης αλληλογραφίας: mail.example.com
- Όνομα χρήστη: Το πλήρες email σας π.χ. info@example.com
- Κωδικός χρήστη: Ο κωδικός που έχετε ορίσει στο email σας
- Πόρτα εισερχόμενης αλληλογραφίας: POP3 110 ή IMAP 143
- Πόρτα εξερχόμενης αλληλογραφίας (SMTP): 25 ή 587
- Χρήση SSL: Όχι
- Απαιτείται ταυτοποίηση SMTP (requires authendication)
- Secure Authentication ή SPA όχι
Σύνδεση με χρήση SSL
- Διακομιστής εισερχόμενης αλληλογραφίας: mail.example.com
- Διακομιστής εξερχόμενης αλληλογραφίας: mail.example.com
- Όνομα χρήστη: Το πλήρες email σας π.χ. info@example.com
- Κωδικός χρήστη: Ο κωδικός που έχετε ορίσει στο email σας
- Πόρτα εισερχόμενης αλληλογραφίας: POP3 995 ή IMAP 993
- Πόρτα εξερχόμενης αλληλογραφίας (SMTP): 465
- Χρήση SSL: Ναι
- Απαιτείται ταυτοποίηση SMTP (requires authendication)
- Secure Authentication ή SPA όχι
Μπλοκάρισμα της πόρτας 25
Είναι επίσης πιθανό, ο λόγος για τον οποίο δεν μπορείτε να στείλετε email να είναι ότι η θύρα 25 της εξερχόμενης αλληλογραφίας έχει μπλοκαριστεί. Πολλές φορές οι πάροχοι υπηρεσιών διαδικτύου ενδέχεται να μπλοκάρουν τη θύρα 25 χωρίς προειδοποίηση. Για να ελέγξετε αν η πόρτα 25 είναι μπλοκαρισμένη ή όχι μπορείτε να ανοίξετε στα windows ένα μία γραμμή εντολών (start > run > cmd) ή στο Mac την εφαρμογή Terminal και να κάνετε telnet ως εξής:
telnet example.com 25
Αν το telnet δεν είναι ενεργοποιημένο στα windows μπορείτε να το ενεργοποιήσετε μέσα από τη διαδρομή Control Panel > Programms > Turn Windows features on and off > και αφού επιλέξετε το Telnet Client πατήστε το OK.
Αν η εντολή telnet δεν επιστρέψει κάτι ή επιστρέψει κάποιο σφάλμα τότε το πιθανότερο είναι ότι η πόρτα 25 είναι μπλοκαρισμένη. Μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον πάροχό σας για το λόγο του μπλοκαρίσματος ή να κάνετε χρήση των εναλλακτικών θυρών 587 ή 465 σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται παραπάνω. Καλό θα είναι να μάθετε τον λόγο του μπλοκαρίσματος γιατί μελλοντικά ενδέχεται ο πάροχος να κλείσει και τις άλλες θύρες ή να τις έχει κλείσει ήδη.
Αλλαγή πόρτας SMTP και ρυθμίσεις SSL
Στις περισσότερες εφαρμογές διαχείρισης αλληλογραφίας (email clients), η πόρτα SMTP και οι ρυθμίσεις SSL βρίσκονται στο ίδιο σημείο, συνήθως στην ενότητα Περισσότερες Ρυθμίσεις ή Ρυθμίσεις για Προχωρημένους. Στη συνέχεια του άρθρου μπορείτε να βρείτε οδηγίες για μερικές από τις πιο δημοφιλείς εφαρμογές:
Outlook 2002 και Outlook 2003
Tools > E-mail Accounts > View or change existing e-mail accounts > Next > κλικ στο λογαριασμό σας > Change > More Settings > Advanced
Outlook 2007
Tools > Account Settings > κλικ στο λογαριασμό σας > Change > More Settings > Advanced
Outlook 2010 και Outlook 2013
Account Settings > κλικ στο λογαριασμό σας > Change > More Settings > Advanced
Outlook Express 5.x and 6.0
Accounts > Mail tab > κλικ στο λογαριασμό σας > Properties > Advanced
Windows Live Mail 2008, 2009, 2011
Accounts > Properties > Advanced
Mac Mail
Mail > Preferences > Accounts > κλικ στο λογαριασμό σας > Server Settings (αν δεν υπάρχει κάντε κλικ στο "Edit Server List" > Advanced)
Microsoft Entourage
Tools > Accounts > Mail > διπλό κλικ στο λογαριασμό σας > Click here for advanced sending options
iPhone 6
Settings > Mail,Contacts,Calendars > κλικ στο λογαριασμό σας > Account > Outgoing SMTP Settings, click στο SMTP > Primary Server
Thunderbird
Edit > Account Settings > Outgoing Server (SMTP) > κλικ στο λογαριασμό σας > Edit