Μπορώ να στείλω email, αλλά δεν μπορώ να κατεβάσω τα emails μου. Τι μπορεί να φταίει?
Αν δεν μπορείτε να λάβετε emails δείτε τις ακόλουθες οδηγίες, αναλόγως του τρόπου με τον οποίο διαχειρίζεστε τα emails σας. Η παραλαβή των emails μπορεί να γίνει με κάποιον από τους ακόλουθους τρόπους:
-
Με τη χρήση webmail:
Κάθε λογαριασμός hosting στην IP.GR συνοδεύεται από εφαρμογή διαχείρισης αλληλογραφίας Webmail. (Horde, Roundcube, Squirrel Mail)
-
Με τη χρήση email client:
Οι εφαρμογές διαχείρισης αλληλογραφίας ή email clients, είναι εφαρμογές μέσα από τις οποίες μπορείτε να κατεβάσετε τα emails σας αλλά και να στείλετε emails. Γνωστοί email clients είναι το Microsoft Outlook, το Thunderbird, το Mac Mail αλλά και clients κινητών τηλεφώνων, pads κ.ά.
-
Συνδυαστικά email client και webmail:
Η ευρεία χρήση κινητών συσκευών έχει αναδείξει την ανάγκη του να μπορεί κάποιος να βλέπει emails από παντού (κινητά, laptops κ.ά.). Μια συνήθης και λογική χρήση είναι το να υπάρχει ένας email client σε κάποιον υπολογιστή που κατεβάζει τα emails (POP account) και τα σβήνει από τον server μετά από κάποιες ημέρες. Στο ενδιάμεσο διάστημα μέχρι την διαγραφή των μηνυμάτων μπορούν παράλληλα να συνδέονται οι διάφορες συσκευές και να διαβάζουν / αποστέλλουν μηνύματα.
Αντιμετώπιση προβλημάτων για το Webmail:
- Αν στείλετε ένα email στον εαυτό σας και δεν το βλέπετε στο webmail σας, σιγουρευτείτε ότι είστε συνδεδεμένος στο webmail με το email σας και όχι με το username του cPanel, γιατί διαφορετικά θα είστε συνδεδεμένος σε λάθος mailbox.
-
Αν το mailbox σας είναι γεμάτο, δεν θα μπορείτε να λάβετε άλλα emails μέχρι να διατεθεί ελεύθερος χώρος στο mailbox σας. Σε αυτήν την περίπτωση όσοι σας στέλνουν email θα παίρνουν επιστροφή μη παράδοσης και στην αιτιολογία θα αναφέρει ότι το mailbox σας ήταν γεμάτο.
Για να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα του γεμάτου mailbox συνδεθείτε στο cPanel του λογαριασμού σας και στην ενότητα emails να κάνετε κλικ στην επιλογή Email Accounts. Εκεί θα δείτε τη λίστα με τα emails σας και το χώρο που καταλαμβάνει το καθένα ως προς το διαθέσιμό του. Αν λοιπόν έχετε καταναλώσει όλον τον διαθέσιμο χώρο, θα φανεί στη συγκεκριμένη σελίδα και μπορείτε να κάνετε Change Quota στο email που έχει γεμίσει, προκειμένου να του δώσετε περισσότερο χώρο. Εναλλακτικά μπορείτε να διαγράψετε κάποια μηνύματα από το λογαριασμό email σας μέσα από το webmail προκειμένου να απελευθερωθεί κάποιος χώρος.
- Αν έχετε ενεργοποιημένο το SpamAssassin στο λογαριασμό σας, ενδέχεται κάποια από τα μηνύματα που δεν καταφθάνουν να έχουν χαρακτηριστεί ως spam από το SpamAssassin και συνεπώς ή να έχουν διαγραφεί ή να έχουν μεταφερθεί σε spam folder. Αν έχετε κάποιο spam folder, παρακαλούμε ελέγξτε το. Το SpamAssassin μπορεί να προκαλέσει μία κατάσταση που άλλα μηνύματα μπορεί να έρχονται και άλλα όχι από τον ίδιο αποστολέα, καθότι ελέγχεται το περιεχόμενο του μηνύματος κάθε φορά.
- Αν έχει γίνει μεταφορά του site σας σε άλλον server, σιγουρευτείτε ότι συνδέεστε στον σωστό server. Μπορείτε να ανοίξετε τη διεύθυνση example.com/webmail γράφοντας στη θέση του example.com τη διεύθυνση του domain σας και με αυτόν τον τρόπο είστε σίγουροι ότι συνδέεστε στον σωστό server.
- Αν έχετε ρυθμίσει εξωτερικά MX records, ο server μπορεί να προσπαθεί να διαβιβάσει τα emails σας τοπικά (εντός του server), αντί να τα διαβιβάσει στους mail servers που έχετε ορίσει μέσω των MX records, λόγω παράλειψης χαρακτηρισμού των MX εγγραφών ως remote. Μπορείτε μέσα από το cPanel του λογαριασμού σας στην επιλογή MX records της ενότητας emails, να δείτε αν έχετε ρυθμίσει ως remote ή local τις MX εγγραφές και να προβείτε σε αντίστοιχη διόρθωση.
Αντιμετώπιση προβλημάτων για email Clients:
- Αν η εφαρμογή σας επιστρέφει κάποιο σφάλμα, μπορείτε να επιβλέψετε τις παραμέτρους σύνδεσης που χρησιμοποιείτε. Δείτε αναλυτικές οδηγίες για ρύθμιση των πιο γνωστών email clients.
- Βεβαιωθείτε ότι στις ρυθμίσεις του λογαριασμού σας κάνετε χρήση ολόκληρου του email σας στο πεδίο username και όχι κάποιο σκέτο username.
- Βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε σωστό password. Μπορείτε να το επαναορίσετε μέσα από το cPanel (Email Accounts > Change Password) για να είστε σίγουροι ότι είναι σωστό.
- Βεβαιωθείτε ότι δεν έχετε ενεργή κάποια ρύθμιση όπως η "Log on using Secure Password Authentication (SPA)".
- Αν εμφανίζεται πλαίσιο εισαγωγής κωδικού, καλό είναι να κάνετε πρώτα reset τον κωδικό σας μέσα από το cPanel (Email Accounts > Change Password) και κατόπιν να τον εισάγετε τον νέο κωδικό στον email client που χρησιμοποιείτε.
- Αν παρουσιάζεται σφάλμα που δεν καλύπτεται από τις ανωτέρω οδηγίες, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας για να σας βοηθήσουμε στη λύση του προβλήματος.
- Αν δεν λαμβάνετε κανένα σφάλμα αλλά και κανένα μήνυμα email, σιγουρευτείτε ότι υπάρχουν μηνύματα μέσα στο mailbox σας. Για να το δείτε αυτό μπορείτε να συνδεθείτε μέσω του webmail στον λογαριασμό σας και δείτε αν στο Inbox σας υπάρχουν μηνύματα. Εφόσον υπάρχουν μηνύματα στο Ιnbox ελέγξτε ξανά τις παραμέτρους που έχετε ορίσει στον email client σας.
Παράλληλη χρήση Webmail και Email Client:
- Αν κατεβάζετε τα emails σας μέσω κάποιου email client (Outlook, Thunderbird κ.ά.) με POP σύνδεση και δεν μπορείτε να τα δείτε έπειτα στο webmail, τότε το πιθανότερο είναι ότι έχετε ορίσει να διαγράφονται άμεσα τα emails από τον server με το που κατέβουν στον email client. Σε πολλούς email clients αυτή είναι και η προεπιλεγμένη ρύθμιση. Μπορείτε συνεπώς στις ρυθμίσεις της POP σύνδεσης σας, να επιλέξετε να παραμένουν για κάποιες ημέρες τα emails στον server και να διαγράφονται μετά (π.χ. 7 ημέρες), ώστε να έχετε τη δυνατότητα να τα δείτε και στο webmail ή σε άλλες συσκευές όπως το κινητό σας τηλέφωνο.