Υποστήριξη
Hosting

Πως κάνω restore το backup του site μου?

Ανάλογα με τον τύπο του backup που υπάρχει διαθέσιμο είτε από εσάς είτε από την IP.GR, μπορεί να πυροδοτηθεί και αντίστοιχη διαδικασία ανάκτησης (restore) του λογαριασμού hosting που έχετε στην εταιρεία μας.

Οι τύποι backup που μπορεί να υπάρχουν είναι οι ακόλουθοι:

  1. Full cPanel Βackup
  2. Backup του Home Directory
  3. Backup βάσης δεδομένων
  4. Backup ασφαλείας της IP.GR

Δείτε στη συνέχεια του άρθρου τον τρόπο ανάκτησης του εκάστοτε τύπου backup.


1. Ανάκτηση (restore) από Full cPanel Βackup

Αν έχετε στην κατοχή σας ένα Full cPanel Βackup μπορείτε να το ανεβάσετε στον κεντρικό φάκελο (Home directory) του πακέτου hosting που έχετε στην IP.GR και εν συνεχεία να επικοινωνήσετε με το τεχνικό μας τμήμα αποστέλλοντας ένα αίτημα υποστήριξης προκειμένου να εκτελέσουμε το backup σας.

Η λήψη του Full cPanel Backup γίνεται μέσα από το cPanel του λογαριασμού σας. Δείτε οδηγίες σχετικές με την λήψη του Full cPanel backup.

Η ανάκτηση (restore) του Full cPanel Backup απαιτεί δικαιώματα διαχειριστή στον server και αυτός είναι ο λόγος που δεν μπορείτε σαν απλός χρήστης του cPanel να κάνετε μόνος σας το restore. Συνήθης είναι και η περίπτωση χρήσης του Full cPanel Backup σε αλλαγή server, όταν δηλαδή μεταφέρετε το site σας από άλλη εταιρεία hosting στην IP.GR. Σε αυτήν την περίπτωση και εφόσον έχετε στην κατοχή σας ένα Full cPanel Backup, μπορεί να γίνει η εγκατάσταση της ιστοσελίδας σας στο πακέτο hosting που έχετε προμηθευτεί από την IP.GR, εκτελώντας το Full cPanel Backup.

Η ανάκτηση (ή εγκατάσταση στην περίπτωση της μεταφοράς) μέσω Full cPanel backup απλουστεύει τις ενέργειες που χρειάζεται να γίνουν από μέρους σας, καθότι το μόνο που θα χρειαστεί να κάνετε είναι να ανεβάσετε το αρχείο backup στον λογαριασμό σας. Τα υπόλοιπα είναι διαδικασίες που θα εκτελέσει η εταιρεία μας.

Στην πλειοψηφία τους οι ανακτήσεις από Full cPanel Backup είναι επιτυχημένες, υπάρχει όμως το ενδεχόμενο αποτυχίας που έχει να κάνει με τα δεδομένα του backup. Αν κάποιο ή κάποια από τα αρχεία σας είναι μολυσμένα είναι πολύ πιθανόν τα συστήματα προστασίας που λειτουργούν στους servers μας να εντοπίσουν και να απομονώσουν αυτά τα αρχεία. Aυτό ίσως επηρεάσει την εγκατάστασή σας, αν τα αρχεία που απομονωθούν είναι αναγκαία για τη λειτουργία της ιστοσελίδας σας. Η πιθανότητα αυτή ελαχιστοποιείται όταν το Full Cpanel Backup έχει παραχθεί από server της IP.GR, επειδή τα λογισμικά προστασίας μας θα είχαν εντοπίσει εκ των προτέρων ενδεχόμενα κακόβουλα αρχεία, υπάρχει όμως ένα πιο πιθανό ενδεχόμενο σε μεταφορά από άλλον server να εντοπιστούν και να απομονωθούν τέτοια αρχεία, γιατί πιθανόν ο άλλος server να μην χρησιμοποιεί τα ίδια συστήματα ασφαλείας με τους servers της IP.GR.

Ανέβασμα Full cPanel Backup

  • Για να ανεβάσετε το Full cPanel Backup στο λογαριασμό σας δείτε τον σχετικό οδηγό για το πως ανεβάζετε αρχεία με FTP στο πακέτο hosting σας.

  • Εναλλακτικά μπορείτε να ανεβάσετε το αρχείο του Full cPanel Backup μέσα από το cPanel:

    1. Κάντε login στο cPanel
    2. Κάντε κλικ στην επιλογή File Manager που θα βρείτε στην ενότητα Files.

      cPanel - Ενότητα Files

    3. Στο αναδυόμενο (popup) παράθυρο κάντε κλικ στο κουμπί GO.

      cPanel - Ενότητα Files

    4. Πλέον βρίσκεστε στη σελίδα του διαχειριστή αρχείων (File Manager) του cPanel. Μέσα από αυτήν την διεπαφή μπορείτε να ανεβάσετε το αρχείο που επιθυμείτε. Κάντε κλικ στον κεντρικό σας φάκελο (Home Directory) από την αριστερή στήλη (π.χ. /home/example) για να είστε σίγουροι ότι βρίσκεστε στον κεντρικό φάκελο.

      cPanel - Δημιουργία νέου αρχείου

    5. Κάντε κλικ στην επιλογή Upload που βρίσκεται στο επάνω μέρος με το μενού συντομεύσεων του File Manager.

    6. Στη σελίδα που ανοίγει κάντε κλικ στο κουμπί Browse και επιλέξτε από τον υπολογιστή σας το αρχείο με το Full cPanel Backup.

      cPanel - Δημιουργία νέου αρχείου

      Το ανέβασμα (uploading) του backup ενδέχεται να καθυστερήσει αναλόγως του μεγέθους του αρχείου και της ταχύτητας σύνδεσης που έχετε στο διαδίκτυο. Μόλις ολοκληρωθεί ενημερώστε μας με ένα αίτημα υποστήριξης για να προβούμε στην εκτέλεσή του.


2. Ανάκτηση (restore) από Βackup του Home Directory

To backup του Home Directory είναι ένας δεύτερος τύπος backup που μπορείτε να έχετε κατεβασμένο στον υπολογιστή σας. Η λήψη του γίνεται επίσης μέσα από το cPanel. Δείτε σχετικές οδηγίες για το πως μπορείτε να πάρετε backup των αρχείων του site σας στον υπολογιστή σας.

To backup του Home Directory αφορά μόνο τα αρχεία του λογαριασμού σας και δεν περιλαμβάνει τις βάσεις δεδομένων που έχετε δημιουργήσει.

Αν έχετε στην κατοχή σας ένα backup του κεντρικού φακέλου του πακέτου hosting σας (home directory), δείτε τα βήματα που ακολουθούν προκειμένου να κάνετε restore του backup σας.

  1. Κάντε login στο cPanel
  2. Κάντε κλικ στην επιλογή Backups που θα βρείτε στην ενότητα Files.

    cPanel - backups στην ενότητα Files

  3. Στην ενότητα Partial Backups κάντε κλικ στην επιλογή Browse κάτω από το "Restore a Home Directory Backup", επιλέξτε το αρχείο του backup από τον υπολογιστή σας και κάντε κλικ στο κουμπί Upload.

    cPanel - Restore του home directory

    Η διαδικασία ανάκτησης μπορεί να καθυστερήσει αναλόγως του μεγέθους του αρχείου backup που επιχειρείτε να ανεβάσετε και της ταχύτητας σύνδεσης του δικτύου σας.


3. Ανάκτηση (restore) Βάσης Δεδομένων από Backup

Η ανάκτηση Βάσης Δεδομένων από Backup μπορεί να χρειαστεί:

  • Σε περίπτωση που κάνετε γενικό restore του site σας και δεν έχετε Full cPanel Backup στη διάθεσή σας.
  • Όταν θέλετε να επαναφέρετε απλά τη βάση σας όχι όμως και τα αρχεία της εφαρμογής σας.
  • Όταν θέλετε απλά να μεταφέρετε μία βάση από άλλον server στο δικό σας και έχετε διαθέσιμο ένα MySql backup.

Δείτε οδηγίες σχετικές με την ανάκτηση MySQL backup.


4. Ανάκτηση (restore) λογαριασμού από Backup ασφαλείας της IP.GR

Η IP.GR για λόγους ασφαλείας και διασφάλισης των υπηρεσιών της παίρνει backup των ιστοσελίδων που φιλοξενεί 2 με 3 φορές την εβδομάδα διατηρώντας μόνο το τελευταίο backup. Υπάρχει η πιθανότητα συνύπαρξης περισσοτέρων του ενός Backup στους servers μας και αυτό σχετίζεται με τον προγραμματισμό διαγραφής των παλαιοτέρων backups, κάτι που γίνεται με πρωτοβουλία της εταιρείας.

Η ανάκτηση των backups ασφαλείας γίνεται κατόπιν αιτήματος του ιδιοκτήτη του πακέτου hosting με σχετικό αίτημα υποστήριξης που αποστέλλει στην IP.GR.

Η λήψη αντιγράφου ασφαλείας από μέρους της IP.GR είναι προαιρετική και επειδή υπάρχει πάντοτε ο κίνδυνος αποτυχίας στην επαναφορά ενός ο backup, ο ιδιοκτήτης του εκάστοτε πακέτου Hosting, θα πρέπει να μεριμνήσει ο ίδιος ώστε να έχει στην κατοχή του backups της ιστοσελίδας του αποθηκευμένα τοπικά στον υπολογιστή του. Η IP.GR μπορεί να διαθέσει τα backups που έχει διατηρήσει στους servers της, δεν θα πρέπει όμως η υπηρεσία αυτή να θεωρηθεί δεσμευτική.

Ένας ακόμη λόγος για τον οποίο οποίο ο ιδιοκτήτης μιας σελίδας θα πρέπει να διατηρεί δικά του αντίγραφα ασφαλείας είναι η περίπτωση που διαπιστωθεί κάποια δυσλειτουργία στην ιστοσελίδα του χρονικά αργά.

Για παράδειγμα έστω ότι ενεργοποιήσατε ένα module στο eshop σας το οποίο επηρέασε τις εκπτώσεις που παίρνουν οι πελάτες στα προϊόντα σας, με αποτέλεσμα να μην επιστρέφει σωστές τιμές η ιστοσελίδα σας. Σε μια τέτοια περίπτωση είναι λογικό να θέλετε να επιστρέψετε σε προηγούμενη κατάσταση άμεσα. Αν όμως η δυσλειτουργία γίνει αντιληπτή μετά από αρκετές ημέρες (π.χ. 10 ημέρες), τότε όλα τα backups που θα έχει η IP.GR στη διάθεσή της θα περιέχουν το πρόβλημα, ενώ η λύση του προβλήματος θα βρίσκεται στα αρχεία κώδικα 10 ημερών παλαιότερα, τα οποία θα μπορούσατε να έχετε σε δικό σας backup στον υπολογιστή σας. Είναι λοιπόν σαφές ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικό να υπάρχουν backups ακόμη και με σημαντική χρονική διασπορά γιατί ο εντοπισμός μιας δυσλειτουργίας μπορεί να αργήσει σημαντικά, αντιθέτως όμως η λύση του προβλήματος θα πρέπει να δοθεί άμεσα.

IPGLOBAL IKE   |  IP.GR   Web Hosting and Domain Name registration services in Greece