Υποστήριξη
Web Development

Πως μπορώ να βελτιώσω την εμφάνιση του site μου?

Υπάρχει σίγουρα ένας τεράστιος αριθμός ενεργών website: εταιρικές ιστοσελίδες, προσωπικά blogs, online κοινότητες, promotional sites και πολλά ακόμη. Δεν χαρακτηρίζονται όμως όλα επιτυχημένα. Ένας από τους παράγοντες αποτυχίας ενός website μπορεί να είναι και η εμφάνισή του. Ο επισκέπτης του website σας θα πρέπει να εντυπωσιαστεί μεταξύ άλλων και από την εμφάνισή του, ώστε να παραμείνει και να περιηγηθεί σε αυτό. Για να επιστρέψει επιπλέον ξανά, θα πρέπει το site σας να διαφέρει από τα υπόλοιπα και να έχει τον δικό του χαρακτήρα.

Εάν έχετε ήδη το δικό σας website, μπορείτε να ρίξετε μια ματιά στα παρακάτω σημεία, ώστε να βεβαιωθείτε ότι η εμφάνισή του ακολουθεί τις βασικές αρχές σχεδίασης και είναι ευχάριστο για τον επισκέπτη. Πριν ξεκινήσετε να κάνετε τον έλεγχο σας, θα χρειαστεί να απαντήσετε σε δύο πολύ σημαντικά ερωτήματα:

  1. Σε ποιον απευθύνεται το website σας?
  2. Τι θα μπορούσε να μην είναι ελκυστικό για τον επισκέπτη του site σας?

Ο προσδιορισμός της ομάδας των χρηστών στους οποίους απευθύνεται το website σας, σας βοηθά να εντοπίσετε τις ανάγκες τους και τη χρησιμότητα την οποία αντλούν από το δικό σας website και να το προσαρμόσετε κατάλληλα ώστε και να είναι αισθητικά άρτιο, αλλά και να βοηθά τους επισκέπτες να βρουν αυτό που αναζητούν. Εάν δεν ανήκετε στην ομάδα των επισκεπτών του site σας, μπορείτε να αντλήσετε σχετικές πληροφορίες είτε μέσω πρωτογενούς έρευνας (για παράδειγμα με ένα online ερωτηματολόγιο), είτε παρατηρώντας ανταγωνιστικά ή άλλα σχετικά websites. Η δεύτερη ερώτηση είναι ίσως πιο δύσκολο να απαντηθεί. Και σε αυτή την περίπτωση μπορείτε να κάνετε σχετική έρευνα σε σχετικά websites, αλλά σε αυτή την περίπτωση θα ήταν ίσως αρκετά χρήσιμη και η γνώμη ενός ειδικού.

Μερικά από τα σημεία που μπορείτε να δώσετε περισσότερη έμφαση είτε κατά την έρευνά σας, είτε αφού την ολοκληρώσετε για να επιτύχετε το αποτέλεσμα που επιθυμείτε, είναι τα ακόλουθα:

Ισορροπία

Το site σας πρέπει να είναι ισορροπημένο. Τι σημαίνει πρακτικά αυτό? Ότι τα συστατικά στοιχεία του site σας, όπως οι εικόνες, το κείμενο, τα κουμπιά ή άλλα γραφικά στοιχεία θα πρέπει να είναι κατανεμημένα με τέτοιο τρόπο ώστε να μην κουράζουν το χρήστη ή να μη δημιουργούν κενά και ταυτόχρονα, να είναι εύκολο να εντοπιστούν ή να κατευθύνουν τον επισκέπτη σας στις επιθυμητές ενέργειες.

Xρώμα

Το χρώμα είναι το κύριο μέσο με το οποίο μπορούμε να τραβήξουμε την προσοχή του επισκέπτη. Υπάρχουν πάγιοι κανόνες αναφορικά με τη χρωματολογία, τους συνδυασμούς και το πλήθος των χρωμάτων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε ένα website. Αυτό που θα πρέπει να έχετε κυρίως στο μυαλό σας είναι ότι μπορείτε να επιλέξετε έως και 3 χρώματα, για να μην καταλήξετε σε ένα κουραστικό για το χρήστη αποτέλεσμα. Μπορείτε στη συνέχεια να παίξετε με τις αποχρώσεις αυτών των χρωμάτων και τις σχετικές παλέτες. Δοκιμάστε- σίγουρα θα βρείτε έναν συνδυασμό χρωμάτων που σας εκφράζει και ταυτόχρονα είναι αρμονικός αισθητικά, αλλά και δημιουργικός.

Graphics

Μία κατάλληλη φωτογραφία συχνά μπορεί να πετύχει καλύτερα αποτελέσματα από ότι ένα αντίστοιχο κείμενο. Μπορεί εύκολα να αποτυπώσει το μήνυμα το οποίο θέλετε να προβάλετε με τρόπο απλό και ελκυστικό και να μείνει στο μυαλό των επισκεπτών σας για μεγαλύτερο διάστημα. Εάν οι φωτογραφίες είναι ιδιαίτερα σημαντικές για το δικό σας website (μια παρουσίαση προϊόντων ή ένα gallery με τις φωτογραφίες των δωματίων ενός ξενοδοχείου, για παράδειγμα), μην μπείτε στον πειρασμό να χρησιμοποιήσετε δωρεάν εικόνες που θα βρείτε online ή πρόχειρες και ερασιτεχνικές λήψεις. Συνήθως είναι καλύτερη ιδέα να προσθέσετε κάποιες νέες φωτογραφίες από έναν επαγγελματία φωτογράφο με τον κατάλληλο εξοπλισμό.

Font

Είναι σημαντικό να χρησιμοποιήσετε σε όλο το site σας μία γραμματοσειρά, εκτός κι αν επιθυμείτε να δώσετε ιδιαίτερη έμφαση σε κάποιο σημείο. Καλό θα ήταν οι επικεφαλίδες σας να έχουν παντού το ίδιο στυλ και μέγεθος, ενώ θα ήταν ίσως καλύτερο επίσης να αποφύγετε το διαφορετικό χρωματισμό του κειμένου (εκτός κι αν πρόκειται για κάποιον σύνδεσμο σε άλλη σελίδα) καθώς συχνά είναι κουραστικό και μπορεί να δημιουργεί σύγχυση στον επισκέπτη.

Κενά

Μπορεί προηγουμένως να αναφέρθηκε ότι δεν θα πρέπει μεγάλος χώρος του site να μένει κενός, δημιουργώντας πρόβλημα στην ισορροπία του, παρόλα αυτά τα κατάλληλα κενά στα κατάλληλα σημεία μπορεί να ξεκουράζουν τον επισκέπτη και να του δίνουν τη δυνατότητα να κινηθεί μέσα στο site με μεγαλύτερη άνεση και ευκολία. Εάν τα κενά χρησιμοποιηθούν με σωστό τρόπο, μπορούν επίσης να δώσουν έμφαση στα σημεία που μας ενδιαφέρει να προωθήσουμε περισσότερο.

Όλα τα παραπάνω σημεία είναι εξίσου σημαντικά, ο σωστός συνδυασμός τους ωστόσο μπορεί να δημιουργήσει το τέλειο site. Όσο πιο άρτιο είναι αισθητικά το website σας, τόσο πιθανότερο είναι να πετύχει το σκοπό του, οπότε θα χρειαστεί να είστε προσεκτικοί στη διαμόρφωσή του. Ένα τελευταίο, αλλά όχι λιγότερο σημαντικό σημείο που θα χρειαστεί την προσοχή σας, είναι το πόσο φιλικό είναι το website σας για τις κινητές συσκευές, καθώς όλο και περισσότεροι πλέον χρήστες αποκτούν πρόσβαση στο διαδίκτυο μέσα από την κινητή τους συσκευή, αλλά και οι μηχανές αναζήτησης πριμοδοτούν τα sites που ακολουθούν αυτή την αρχή. Εκτός από το να υπάρχει μια mobile εκδοχή του site σας, το καλύτερο θα ήταν αυτό να έχει κατασκευαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι responsive, να μπορεί δηλαδή να προσαρμόζεται σε όλες τις κινητές συσκευές, ανάλογα με το μέγεθός τους.

Εάν έχετε ακολουθήσει όλα τα παραπάνω tips, το πιθανότερο είναι ότι το site σας έχει πλέον αποκτήσει μια ιδιαίτερα ελκυστική εμφάνιση!

IPGLOBAL IKE   |  IP.GR   Web Hosting and Domain Name registration services in Greece