Υποστήριξη
Web Development

Τι είναι το SEO?

Το SEO (Search Engine Optimization), αφορά την βελτίωση της κατάταξης της ιστοσελίδας σας (webpage ranking) στις μηχανές αναζήτησης (Google, Bing κ.ά.) όταν κάποιος αναζητά περιεχόμενο συναφές με το αντικείμενο που πραγματεύεται η ιστοσελίδα σας. Στα ελληνικά μεταφράζεται σε Βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης.

Υπάρχουν πολλές μηχανές αναζήτησης στο διαδίκτυο, η πιο δημοφιλής όμως είναι το Google, οπότε ο τρόπος με τον οποίο διαμορφώνονται οι κανόνες του SEO υπαγορεύονται κατά βάση από τις επιταγές της Google και τον τρόπο που αυτή αξιολογεί και κατατάσσει τις ιστοσελίδες στη μηχανή αναζήτησής της.

Κανόνες του SEO

Οι κανόνες του SEO αποτελούν ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο τοπίο και αυτό είναι φυσιολογικό από τη στιγμή που οι μηχανές αναζήτησης όπως η Google αλλάζουν συνεχώς τους μηχανισμούς αξιολόγησης και κατάταξης ιστοσελίδων, με σκοπό τους να παρέχουν όσο το δυνατό καλύτερα αποτελέσματα στους χρήστες τους. Υπάρχουν βέβαια κάποιοι γενικοί κανόνες του SEO οι οποίοι παραμένουν σταθεροί, οπότε κατ'αντιστοιχία η γνώση τεχνικών SEO απαιτεί αφενός ένα πλαφόν πάγιων γνώσεων αφετέρου δε και συνεχούς ενημέρωσης ως προς τις συνεχόμενες αναβαθμίσεις των μηχανών αναζήτησης.

Γιατί είναι τόσο σημαντικό το SEO?

Οι πηγές επισκεψιμότητας που μπορεί να έχει κάποια ιστοσελίδα αντανακλά την ανάγκη και τη σημασία του SEO. Μπορεί κάποιος να επισκεφθεί την ιστοσελίδα σας με διάφορους τρόπους:

  • Πληκτρολογόντας την διεύθυνση της ιστοσελίδας σας στον φυλλομετρητή (browser) του.

    Για να γίνει αυτό θα πρέπει να γνωρίζει τη διεύθυνση της ιστοσελίδα σας εκ των προτέρων και αυτό είναι εφικτό μόνο αν εσείς ή κάποιος άλλος του έχει κοινοποιήσει τη διεύθυνση.

  • Μέσω αναζήτησης στο διαδίκτυο.

    Η αναζήτηση στο διαδίκτυο είναι μια πράξη που διενεργείται μέσα από τις μηχανές αναζήτησης. Με τη σειρά τους οι μηχανές αναζήτησης παρέχουν αποτελέσματα (search results) στους χρήστες τους, με βάση κριτήρια κατάταξης ως προς την καταλληλότητα εμφάνισης στην εκάστοτε αναζήτηση. Αυτά τα κριτήρια κατάταξης μελετά η επιστήμη του SEO και διαμορφώνει τους κανόνες SEO (seo guidelines).

    Επειδή ακριβώς η εύρεση μίας ιστοσελίδας μέσω μηχανής αναζήτησης είναι η μόνη αυθόρμητη / μονομερής πηγή επισκεψιμότητας (οργανική - organic όπως αποκαλείται), υπό την έννοια ότι ο χρήστης από μόνος του αναζητά κάτι στις μηχανές αναζήτησης χωρίς να έρθει σε προηγούμενη επικοινωνία με τον ιδιοκτήτη της ιστοσελίδας, αυτός είναι και ο λόγος που η καταλληλότητα ως προς τις επιταγές του SEO είναι ιδιαίτερης σημασίας. Έτσι λοιπόν ο χρήστης βρίσκει μόνος του την ιστοσελίδα σας μέσω των μηχανών αναζήτησης και αυτό είναι μεγάλο πλεονέκτημα επιχειρηματικά. Αυτή είναι άλλωστε και η δύναμη του διαδικτύου, η δυνατότητα του να βρίσκεις μόνος, άμεσα και εύκολα αυτό που χρειάζεται.

    Η φιλικότητα μιας ιστοσελίδας στους κανόνες του SEO (seo friendly), βοηθά την ιστοσελίδα να επιτύχει υψηλότερη θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης και συνεπώς ευκολότερη ευρεσιμότητα από τους χρήστες των μηχανών αναζήτησης και συνεπώς περισσότερη οργανική επισκεψιμότητα.

    Όλοι οι χρήστες πλέον στο διαδίκτυο χρησιμοποιούν κατά κόρον τις μηχανές αναζήτησης για την εύρεση της πληροφορίας που τους ενδιαφέρει. Ένα site με κακό SEO δεν θα μπορέσει να εμφανιστεί σε κάποια από τις πρώτες θέσεις / σελίδες των αποτελεσμάτων και συνεπώς θα απορροφήσει ελάχιστη ή και μηδενική από την οργανική αναζήτηση.

Πως αξιολογεί η Google την ιστοσελίδα σας?

Αν και τα κριτήρια αξιολόγησης αλλάζουν συχνά, υπάρχουν κάποια στοιχεία στην ιστοσελίδα σας τα οποία θα χρησιμοποιήσει η Google προκειμένου να σας κατατάξει σε κατάλληλη θέση στα αποτελέσματά της ή ενδεχομένως να μη σας συμπεριλάβει και καθόλου σε αυτά.

  1. Η σχετικότητα του domain.

    Αν το domain name σας είναι σχετικό με το αντικείμενο ως προς το οποίο θέλετε να επιτύχετε υψηλό Ranking στις μηχανές αναζήτησης, τότε έχετε αρκετές πιθανότητες να επιτύχετε το στόχο σας. Αν για παράδειγμα έχετε ένα εργαστήριο που παράγει ανοξείδωτα ιατρικά εργαλεία και το domain σας είναι της μορφής anoksidotaiatrikaergaleia.gr, τότε έχετε αρκετές πιθανότητες εμφάνισης σας σε αναζητήσεις για ανοξείδωτα ιατρικά εργαλεία.

    Ακόμη και μερική σχετικότητα να υπάρχει έχετε πολλές πιθανότητες για καλό ranking, π.χ. σε αναζητήσεις για ανοξείδωτα εργαλεία.

  2. Η σχετικότητα του περιεχομένου.

    Όπως συχνά λέγεται στο χώρο του SEO "content is king", δηλαδή το περιεχόμενο είναι πολύ σημαντικό. Αυτή είναι η πραγματικότητα καθώς η προσέγγιση των μηχανών αναζήτησης και της Google ιδιαίτερα, είναι η ανάπτυξη αλγορίθμων που θα επιστρέφουν όσο το δυνατό πιο σχετικά ως προς το περιεχόμενο αποτελέσματα. Ακόμη και αν έχετε keywords στο site σας που ταυτίζονται επακριβώς με λήμματα που αναζητούν οι χρήστες, δεν θα έχετε ιδιαίτερη τύχη στα αποτελέσματα αναζήτησης αν και το περιεχόμενο σας δεν είναι επίσης σχετικό.

    Μία μακροπρόθεσμα ασφαλής τεχνική SEO είναι η δημιουργία περιεχομένου που αφορά κυρίως τον άνθρωπο και όχι τόσο τις μηχανές αναζήτησης. Διαμορφώνοντας λοιπόν ουσιαστικό περιεχόμενο και σε ικανοποιητικό βάθος πληροφορίας για τον μέσο άνθρωπο, οι μηχανές αναζήτησης θα βρουν αρκετές και σημαντικές πληροφορίες για να συσχετίζουν την ιστοσελίδα σας με αυτές, οπότε θα αποκτήσετε πολλά από τα πλεονεκτήματα του αποδοτικού SEO.

    Αντιθέτως η δημιουργία περιεχομένου αποκλειστικά για τις μηχανές αναζήτησης θα αφήσει παγερά αδιάφορο τον άνθρωπο, οπότε θα χάσετε σε κρίσιμες μετρικές όπως ο χρόνος παραμονής ενός επισκέπτη στην ιστοσελίδα σας ή η επιστροφή του ίδιου επισκέπτη στον ιστότοπό σας σε μεταγενέστερο χρόνο. Όσο οι μηχανές αναζήτησης θα στοχεύουν στην εξομείωση του ανθρώπινου τρόπου σκέψης κατά την αναζήτηση λημμάτων τόσο θα αποδίδουν τεχνικές που στοχεύουν στον άνθρωπο.

  3. Παραπομπές / σύνδεσμοι από άλλες σελίδες

    Ιδιαίτερα σημαντική μετρική SEO (ranking factor), είναι οι σύνδεσμοι (links) από άλλες σελίδες προς τη δική σας. Η ύπαρξη συνδέσμων προς την ιστοσελίδα σας δείχνει στις μηχανές αναζήτησης ότι υπάρχουν σελίδες που θεωρούν το site σας αξιόλογο από άποψη περιεχομένου. Αυτό είναι καλό για την αξιολόγηση της ιστοσελίδας σας καθότι είναι φυσιολογικό να θέλει κάποιος που του αρέσει το περιεχόμενο σας, να παραπέμψει τους επισκέπτες του σε εσάς.

    Επάνω σε αυτήν την μετρική στήθηκαν ολόκληροι μηχανισμοί link building που υπόσχονται την βελτίωση του ranking της ιστοσελίδας σας μέσα από αμφιλεγόμενες τεχνικές. Η Google απαγορεύει ρητά αυτές τις προσεγγίσεις οπότε συνίσταται να μην προβείτε σε τέτοιου είδους ενέργειες.

  4. Μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Social media)

    Σημαντική μετρική για την κατάταξή σας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, είναι η εμφάνιση της ιστοσελίδας σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media). Όσο οι χρήστες κοινοποιούν, διαμοιράζονται, ακολουθούν και προτείνουν σελίδες του ιστοτόπου σας, τόσο πιο συχνή είναι η εμφάνιση της ιστοσελίδας σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Φυσικό επόμενο είναι να έχετε επισκεψιμότητα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όσο αυξάνει η δημοφιλία σας και αυτό έχει σημαντική επίδραση στην κατάταξή σας στα αποτελέσματα αναζήτησης σχετικών λημμάτων.

Μέτρηση απόδοσης ιστοτόπου

Η μέτρηση απόδοσης του ιστοτόπου σας σε συγκεκριμένες μετρικές αξιολόγησης (ranking factors), μπορεί να επιτευχθεί μέσα από πολλά εργαλεία που μπορείτε να βρείτε στο διαδίκτυο. Η Google διαθέτει μία σειρά υπηρεσιών που βοηθούν σε αυτήν την κατεύθυνση. Οι διάσημες υπηρεσίες αυτού του είδους είναι το Google Webmaster Tools και το Google Analytics.

Το Google Webmaster Tools θα σας επιτρέψει να δείτε την εξέλιξη του ranking σας χρονικά, να δείτε το πλήθος των impressions σας, το πλήθος των clicks προς τη σελίδα σας καθώς και το ρυθμό clicks / impressions. Μπορείτε επίσης να δείτε πόσες σελίδες του ιστοτόπου σας έχουν γίνει index στο ευρετήριο της Google, αν έχει εντοπιστεί κάποιο πρόβλημα στην προσπέλαση του site σας από το googlebot κ.ά.

Στο Google Analytics μπορείτε να δείτε πληροφορίες όπως την προέλευση των χρηστών, το τι κάνουν όταν επισκέπτονται τη σελίδα σας, τις λέξεις κλειδιά μέσω των οποίων σας έχουν εντοπίσει, πόσοι είναι συνδεδεμένοι live και σε ποιες σελίδες κ.ά.

IPGLOBAL IKE   |  IP.GR   Web Hosting and Domain Name registration services in Greece