Υποστήριξη
Email

Οδηγός χρήσης της εφαρμογής MailScanner
Πώς να εκμεταλευτείτε την εφαρμογή MailScanner για να ασφαλίσετε τους λογαριασμούς email σας!

Με την πάροδο των ετών το διαδίκτυο γίνεται όλο και πιο πολύπλοκο, όλο και περισσότεροι χρήστες και συσκευές συνδέονται σε αυτό, όλο και πιο πολλές διαδικασίες υλοποιούνται μέσω διαδικτύου και ιδίως χρηματικές συναλλαγές, πληρωμές λογαριασμών κ.ά.

Μοιραία ο χώρος του διαδικτύου ειδικά τα τελευταία χρόνια γίνεται όλο και πιο επικίνδυνος για τους ανυποψίαστους χρήστες και μια top μορφή κινδύνου είναι η εξαπάτηση μέσω email μηνυμάτων.

Όλοι λίγο-πολύ έχουμε λάβει μηνύματα είτε παραπλανητικά, είτε απειλητικά, είτε απλά ανεπιθύμητα με το email spamming και phishing (παραπλάνηση - απάτη) να λαμβάνει τεράστιες διαστάσεις και δυστυχώς να επηρεάζει τους πάντες και με πολύ άσχημες συνέπειες ιδίως στο οικονομικό κομμάτι.

Η καταπολέμηση του spamming και η προστασία από αυτό, αποτελεί βασική επιδίωξη της εταιρείας μας και συνεχώς εμπλουτίζουμε τις υπηρεσίες μας με όλο και περισσότερους μηχανισμούς ασφαλείας. Σε αυτό το πλαίσιο ενσωματώνουμε και την εφαρμογή MailScanner σε όλα μας τα πακέτα.

Το MailScanner είναι ένα λογισμικό προστασίας για την ηλεκτρονική αλληλογραφία που διακινείται στον server, το οποίο δίνει στον εκάστοτε χρήστη τη δυνατότητα να φιλτράρει και να διαχειρίζεται τα emails του και να παραμετροποιεί τις ρυθμίσεις spam (spam settings) του λογαριασμού του όπως αυτός επιθυμεί.

Μεταξύ άλλων, επιτρέπει στον χρήστη να ελέγχει ποια emails θα λαμβάνει και ποια θα απορρίπτει, τι να κάνει στα emails που χαρακτηρίζονται ως spam (π.χ διαγραφή, προώθηση σε άλλο mail κλπ.) και από ποιες διευθύνσεις θα λαμβάνει ή θα απορρίπτει emails ανεξαρτήτως περιεχομένου (whitelist / blacklist).

Αυτές και άλλες δυνατότητες του MailScanner θα αναλύσουμε στη συνέχεια του άρθρου.

Διαχείριση του MailScanner.

Για να επωφεληθείτε από τις δυνατότητες του MailScanner θα χρειαστεί να ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα:
  1. Συνδεθείτε στο cPanel του πακέτου hosting σας.
  2. Από το περιβάλλον του cPanel εντοπίζεται την ενότητα Email και κάνετε κλικ στο εικονίδιο Mail Scanner.

Επισκόπηση και διαχείριση ρυθμίσεων Mail Scanner ανά domain.

Η παραπάνω διαδικασία θα σας οδηγήσει στον πίνακα διαχείρισης και επισκόπησης του MailScanner. Εκεί μπορείτε να δείτε έναν συνοπτικό πίνακα αναφοράς με τις ρυθμίσεις του MailScanner ανά domain.

Στον πίνακα αυτόν μπορείτε να δείτε και να αλλάξετε τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται το domain σας τα διαφόρων ειδών spam . Συγκεκριμένα, μπορείτε να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε (δε συνιστάται) τον έλεγχο για ιούς, το αν θα παραδίδονται τα καθαρισμένα από ιούς email και το πως θα διαχειρίζεται το domain σας τα email που λαμβάνει ανάλογα με το Spam Score τους. 

Τέλος, μπορείτε να θέσετε διαφορετικές ρυθμίσεις για κάθε domain του λογαριασμού σας.

Προσθήκη / αφαίρεση λογαριασμού email σε Whitelist / Blacklist.

Αν θέλετε να λαμβάνετε / απορρίπτετε emails με αυτοματοποιημένο τρόπο από κάποια διεύθυνση χωρίς να γίνεται έλεγχος περιεχομένου για spam, τότε μπορείτε να προσθέσετε τη διεύθυνση email που σας ενδιαφέρει σε Whitelist / Blacklist.
Όλα τα emails τα οποία έρχονται από μια διεύθυνση που βρίσκεται στη Whitelist θα παραλαμβάνονται αυτόματα ασχέτως με το αν το Spam Score τους τα καταστάσει στα spam. 

Αντιστρόφως, όλα τα emails που έρχονται από κάποια διεύθυνση που βρίσκεται στη Blacklist αυτομάτως χαρακτηρίζονται ως "High scoring spam" και απορρίπτονται ακολουθώντας τις ρυθμίσεις του MailScanner για το domain στο οποίο έγινε η αποστολή.

Για να προσθέσετε μια διεύθυνση email σε κάποια από τις παραπάνω λίστες (Whitelist / Blacklist) του MailScanner ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα:

  1. Συνδεθείτε στο cPanel του πακέτου hosting σας.
  2. Εντοπίστε την ενότητα Email και κάντε κλικ στο εικονίδιο MailScanner.
  3. Στη συνέχεια κάντε κλικ στο κουμπί "Email Black/Whitelist settings".
  4. Στη σελίδα που εμφανίστηκε θα δείτε δύο πλαίσια στα οποία μπορείτε να δηλώσετε τα emails τα οποία θέλετε να βάλετε στη Whitelist (αριστερό πλαίσιο) ή στη Blacklist (δεξί πλαίσιο).
    Σημείωση: τα emails μπορούν να έχουν μορφή *@example.com, name@example.com και *@*.com ή να είναι σε μορφή IP (π.χ 192.168.2.1). Μπορείτε να καταχωρείτε μία διεύθυνση email / IP σε κάθε γραμμή με μέγιστο όριο τις 30 διευθύνσεις.
  5. Μόλις προσθέσετε τα emails που θέλετε, κάντε κλικ στο κουμπί με το λεκτικό "Change" που βρίσκεται κάτω από τα παραπάνω πλαίσια.

Αλλαγή ορίου Low scoring / High scoring spam και λοιπές ρυθμίσεις.

Κατά την παραλαβή κάποιου spam, ανάλογα με το Spam Score του, αυτό χαρακτηρίζεται ως Low scoring spam (συνήθως μή κακόβουλο spam - μαζική διαφήμιση) ή High scoring spam (συνήθως κακόβουλο, μολυσμένο spam). 

Η παραπάνω διαδικασία γίνεται με τη χρήση κάποιων αριθμών (spam thresholds) οι οποίοι όταν ξεπεραστούν από ένα email τότε αυτό χαρακτηρίζεται ως spam και μπαίνει σε μία από τις κατηγορίες που προαναφέραμε.

Παράδειγμα: Ένα email έχει spam score 6,3. Το threshold για τα low scoring spam είναι το 5 ενώ για τα high scoring spam το 20. Το email αυτό χαρακτηρίζεται ως "Low scoring spam" και βάσει των ρυθμίσεων του χρήστη για τα "Low scoring spam", γίνονται οι απαραίτητες ενέργειες από τον server.

Αν θέλετε να αλλάξετε αυτούς του αριθμούς ούτως ώστε να κάνετε τον server πιο ελαστικό ή αυστηρό στην αντιμετώπιση spam, μπορείτε να το κάνετε ακολουθώντας την παρακάτω διαδικασία:

  1. Συνδεθείτε στο cPanel του πακέτου hosting σας και μεταβείτε στην ενότητα Email. Κάντε κλικ στο εικονίδιο MailScanner.
  2. Εντοπίστε και κάντε κλικ στο κουμπί "Other settings".
  3. Στη σελίδα αυτή θα βρείτε μεταξύ άλλων και τις ρυθμίσεις για τα spam score thresholds του server.
  4. Επιλέξτε τα νέα spam score thresholds που θέλετε να έχει ο server. Σημείωση: Όσο πιο μικρός είναι ο αριθμός τόσο περισσότερα email θα χαρακτηρίζονται ως spam. Συνεπώς, είναι πιθανό μετά τη μείωση των spam thresholds ο server να αρχίσει να απορρίπτει email τα οποία δεν είναι spam και ίσως είναι χρήσιμα στους παραλήπτες τους.
  5. Αφού ολοκληρώσετε τις αλλαγές που θέλετε, κάντε κλικ στο κουμπί "Change" που βρίσκεται κάτω από το πλαίσιο με τις ρυθμίσεις.

Επισκόπηση spam / μολυσμένων Email

Στις δυνατότητες του προγράμματος Mail Scanner συμπεριλαμβάνεται και η επισκόπηση των μολυσμένων / κακόβουλων emails που απορρίπτει η εφαρμογή.

Για να δείτε όλη τη λίστα με αυτά τα emails ακολουθείτε τα παρακάτω βήματα:

  1. Συνδεθείτε στο cPanel του πακέτου hosting σας.
  2. Κάντε click στο εικονίδιο MailScanner.
  3. Πάνω από τον πίνακα επισκόπησης κάντε κλικ στο κουμπί με τίτλο "MailControl".
  4. Στη σελίδα που άνοιξε θα βρείτε μια λίστα με όλα τα spam / ιούς που έχει "κόψει" το MailScanner κατανεμημένους ανά ημερομηνία παράδοσης.
  5. Έχετε επίσης τη δυνατότητα να δείτε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με κάποιο κακόβουλο email, τον λόγο για τον οποίο χαρακτηρίστηκε ως spam και την περιοχή από την οποία στάλθηκε, πατώντας το κουμπί με το θαυμαστικό το οποίο βρίσκεται δίπλα από την ημερομηνία παράδοσης του εκάστοτε email και κάτω από τη στήλη "View/Status".

Λήψη συγκεντρωτικής αναφοράς των spam / μολυσμένων email που εντοπίστηκαν.

Η εφαρμογή MailScanner σας δίνει τη δυνατότητα να ορίσετε μία διεύθυνση email στην οποία θα λαμβάνετε μία συγκεντρωτική αναφορά των spam / μολυσμένων / κακόβουλων emails που σας έχουν αποσταλεί και απορρίφθηκαν από την εφαρμογή. Στην ουσία, η αναφορά αυτή θα περιέχει μία λίστα με όσα εμφανίζονται στο MailControl για το οποίο έγινε λόγος παραπάνω.

Σημείωση: Η δυνατότητα αυτή διατίθεται σε beta έκδοση.

Για να ενεργοποιήσετε την αποστολή αναφοράς των spam email (Digest Email):

  1. Συνδεθείτε στο cPanel του πακέτου hosting σας.
  2. Εντοπίστε την ενότητα Email και κάντε κλικ στο εικονίδιο MailScanner.
  3. Κάτω από τον συνοπτικό πίνακα επισκόπησης των ρυθμίσεων (Current Settings), επιλέξτε το "yes" στο Digest Email του πίνακα Change All Domain Settings για την καθολική ενεργοποίηση αναφοράς όλων των domain σας. Εναλλακτικά, μπορείτε να ενεργοποιήσετε το Digest Email μεμονωμένα για τα domain που επιθυμείτε, στον αντίστοιχο πίνακα Change Individual Domain Settings
  4. Στο πεδίο Digest To ορίστε τη διεύθυνση email στην οποία επιθυμείτε να αποστέλλεται η αναφορά.
  5. Το πεδίο Digest Frequency (hours) αναφέρει τη συχνότητα κατά την οποία θα λαμβάνετε την λίστα με τα spam email. Συνίσταται να το αφήσετε στην προεπιλογή 24 (ώρες), προκειμένου να λαμβάνετε μία πλήρη συγκεντρωτική αναφορά για την ημέρα που παρήλθε.
  6. Αφού ολοκληρώσετε τις αλλαγές που θέλετε, κάντε κλικ στο κουμπί "Change" που βρίσκεται κάτω από το πλαίσιο με τις ρυθμίσεις.





IPGLOBAL IKE   |  IP.GR   Web Hosting and Domain Name registration services in Greece
Προτιμήσεις Cookies
 Λειτουργικά  Στατιστικά  Marketing


Μπορείτε να δείτε αναλυτικές πληροφορίες για τη χρήση των cookies στη σελίδα: Όροι χρήσης